Thursday, November 11, 2010

ketenangan

ketenangan jiwa menjadikan hidup lebih bahagia.Ya Allah kenapalah hati ini begitu resah apabila memikirkan tentang sesuatu perkara yang dipaksa.Hati ini beronta-ronta seperti burung yang didalam sangkar,hati ini seperti berasa tertekan,hati ini terasa seperti ingin menangis,adakah hati ini telah terlalu jauh dari mu?adakah hati ini telah dicemari?adakah hati ini buta ya Allah untuk menilai,salahkan bila diberi peluang untuk bersuara?salahkah kalo diberi masa untuk memahami?salahkan kalo diberi peluang untuk menjelaskan segala yang tersirat?kelirunya Ya Allah,aku keliru dengan hidup aku sekarang.sampai bila harus aku berlakon?sampai bila harus aku menipu?penat Ya Allah mencari-cari diri sendiri.aku masih lagi tergapai-gapai Ya Allah..aku memerlukan ketenangan hati@rohani,bkn sekadar bergelak ketawa,tetapi ketenengan hati yang mendamaikan jiwa.ketenangan hati supaya aku dapat mendekatkan diriku padamu.fahamilah insan akan diriku.jangan cepat melatah,dan jangan bertindak seperti penghukum,bicaralah menggunakan mata hati,setiap orang mempunyai kelebihan dan kekurangan diri.tiada manusia sempurna.Peganglah hati ini erat-aratnya Ya Allah agar aku tidak merasa untuk meninggalkan mu walaupun sesaat,peliharalah hati ini ya Allah agar tidak dicemari.jagalah diri ini ya Allah agar terus mampu untuk hidup mencari ketenangan yang hakiki hanya pada mu aku berserah.

2 comments: